Fora Asien rejseforum Thailand rejseforum Afstressning i Thailand – hvor?

Dette emne indeholder 5 svar, har 5 stemmer og blev senest opdateret af Pedersen2 Pedersen2 25. december 2018 at 3:31.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    RuaaSaoor
    Ruaa Hana

Hej rejsefolks,

Jeg er sendt på 4 ugers tvungen ferie af min chef 😡 og overvejer at finde det perfekte sted i Thailand.
      Det vil jeg gerne have hjælp til fra nogen af jer 🙂

Jeg vil ikke rejse rundt, men finde et spot hvor der er mulighed for det hele… Vi taler om et mindfulness ophold – gerne med yoga og spa, mulighed for lidt andre aktiviteter, ikke totalt isoleret, men bestemt heller ikke overrendt af turister (og da slet ikke russere). Strand er selvfølgelig et must 🙂
      Hvor vil I anbefale jeg kigger? Hua Hin? Samui? Koh Chang? eller???? og har i et endnu mere specifikt sted, ville det være fantastisk 🙂 Eller er tiden løbet fra Thailand?

Glæder mig til at høre jeres anbefalinger
      Mange (stress) hilsner
      Silie

Anonym

Hej Silie,

Det lyder da dejligt sådan at blive sendt på 4 ugers ferie (selvfølgelig endnu mere hvis også det er betalt :cheer: ). Der er mange skønne spots i Thailand, personligt vil jeg anbefale Samui, Koh Phangan eller Koh Tao. Disse 3 steder kan du finde masser af skøn ro, smukke og rolige omgivelser, div. behandlinger (hvis du skulle have lyst til det), og så er du ikke længere væk, end at du nemt kan komme til byer og øer på dagsture.

Af mere specifikke steder kan jeg anbefale;
        Samui: Muang Kulaypan resort eller området Menam som er et af de roligste
        Koh Phangan: Oppe på Ton Nai Pan (nord-øst siden af øen) er der skønne steder – desværre har de revet mit ynglings sted ned, men langs stranden er der super skønne hoteller
        Koh Tao: HaadTien Resort

Kig på det og vend endelig tilbage. Held og lykke med rejsen 🙂

/Charlotte

Kolding95
        Tobias Kolding

Hej Silie,

Dejligt med lidt ferie. Der findes utrolig mange steder i Thailand, hvor man kan få slappet helt af, og nyde de aktiviteter som du efterspørger. Den største udfordring er, som du nævner, at finde et sted som ikke er proppet med turister – De steder findes der heldigvis også en del af.

Hvis du vil undgå turister, så bør du som udgangspunkt undgå steder som Phuket, Koh Samui og Hua Hin. Her finder du ofte en del turister, især en del russere på Samui.

Det vigtige, hvis du vil undgå turister, er ofte at vælge et hotel der ligger i rolige omgivelser. Personligt vil jeg anbefale at du kigger på steder som Koh Kood eller Koh Chang. Her finder du nemt hvad du leder efter.

Du er mere end velkommen til at kontakte os, så hjælper vi gerne med at finde rejsestedet.dk billige rejse til Thailand. Så kan du få et gratis og uforpligtende tilbud på en rejse skræddersyet efter dine behov.

Mvh
          Mikkel Henriksen
          Rejsekonsulent
          Rejsestedet.dk

RuaaSaoor
          Ruaa Hana

Hey, mange tak for input til min destination 🙂

@ Charlotte, jeg satsede på dine anbefalinger og sidder lige nu på Koh Tao, – og her er helt fantastisk. Om en uges tid går turen til Samui, Kulaypan og lidt flere aktiviteter.
            Denne tur og rute kan varmt anbefales til andre som kunne have brug for lidt fred, ro og selvforkælelse 🙂

Mange (meget mindre stress) hilsener
            Silie

Anonym

Hej Silie.

WOW. hvor er det bare lækkert at du bliver sendt afsted 4 uger af din chef 🙂
              Jeg har selv været i Koh Tao 1 gang og det er jo et helt fantastisk sted.

Sig endelig til hvis du skal til Thailand igen, jeg har været i en stor del af Thailand og kan derfor altid smide et par anbefalinger hvis du skulle få chancen for at komme derned igen 🙂

Pedersen2
              Pedersen2

Jeg kan godt lide Koh Samui. Et af mine foretrukne steder i hele Thailand. Det er perfekt til afslapning. Mit andet sted jeg anbefaler er Koh Chang, kun få timer fra Bangkok. Mindre turister men stadig mange gode strande.

Held og lykke!

• Dette svar blev ændret 2 uger, 5 dage siden af Charlotte Charlotte B. Gade.
              Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.