Fora Afrika rejseforum Autentisk safarirejse

Dette emne indeholder 1 svar, har 545 stemmer og blev senest opdateret af AnneSofieBeer Anne Sofie Beer 9. december 2015 at 21:50.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Forfatter
    AnneSofieBeer
    Anne Sofie Beer

Hej. Vi er 5 antropologistuderende på Københavns universitet. Vi er lige nu igang med at skrive et eksamensprojekt om safariturisme, og faldt i den forbindelse over dette forum. Vi har bemærket at turister ofte efterspørger en autentisk safari. Kan I hjælpe os ved at forklare, hvad en autentisk afrikansk safarioplevelse indebærer for her?
      På forhånd tak for jeres hjælp.
      Mvh. Anne Sofie og resten af min studiegruppe

Anne Marie
      Anne Marie Boye

Hej Anne Sofie

Ja, det er jo egentligt et godt spørgsmål og jeg kan kun svare for mig selv.
        Når jeg tænker på en autentisk safarioplevelse, så er det en tur i et større naturreservat, som ikke er hegnet ind. Altså hvor dyrene lever frit, så man ikke får oplevelsen af at være i en zoologisk have, for så kunne man lige så godt have taget en tur i Knuthenborg safaripark i stedet for at rejse helt til Afrika. Mange lodges har deres egen gamedrive rundt om hytterne. Men den autentiske safarioplevelse kommer i min optik først, når man kører til f.eks. Kruger, Pilanesburg, Masai Mara og hvad de mange andre nationalparker hedder.
        Hvis jeg skal komme det endnu nærmere, så synes jeg, at det er “jagten” på dyrene, som er spændende. Når de sidder på den samme pind i et bur, går fornøjelsen ligesom af. Spændingen om, hvad man kommer til at se, hvor godt man ser dyrene, hvor mange osv. er det interessante ved vild natur i mine øjne.

Venligst
        Anne Marie
        http://www.twodanesontour.com
        Facebook: Two Danes On Tour
        Instagram: @twodanesontour

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.