Fora Afrika rejseforum Elefantbørnehjemmet og/eller andet

Dette emne indeholder 3 svar, har 1,004 stemmer og blev senest opdateret af Althea Althea 27. september 2014 at 13:04.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    Althea
    Althea

Hej,

Jeg overvejer om jeg skulle tage nogle mdr. ud af kalenderen til at rejse til Afrika og arbejde som frivillig på fx. (og meget gerne) et sted som Elefant børnehjemmet. Det kunne også være noget andet lignende.

Er der nogen herinde som har erfaringer med dette? Kan det overhovedet lade sig gøre? Er det med kost & Logi? Hvad eller hvor kan jeg finde links til de muligheder der er ?

Mange hilsener
      Frida

Anne Marie
      Anne Marie Boye

Hej Frida

Jeg har ikke selv udført frivilligt arbejde i Afrika og kender ikke noget til Elefantbørnehjemmet, men jeg er sikker på, at alle steder i Afrika, hvor man arbejder med dyr som frivillig, skal man betale for at være der – og derved kan du jo godt sige, at der er kost og logi med i det. Men altså, du har selv betalt for det.

Jeg har netop fulgt en rejseblog med et ungt par, som har været i Zimbabwe, hvor de var ude og se et projekt med løver. De har altså ikke arbejdet frivilligt, men oplevet parken og projektet og beskrevet det på deres blog. Måske har du lyst til at læse om det.

Her er blogindlægget

Her er hjemmesiden til parken:

Home Page

Jeg håber, at du kommer af sted og får en oplevelse for livet
        Anne Marie

Viumgade
        Viumgade

Hej Frida,
          Jeg er faldet over nogle sites, som “tilbyder” frivilligt arbejde i Afrika – og i andre spændende lande.
          Men som Anne Marie også skriver, så er det ikke noget man kommer til gratis. Skulle du alligevel finde steder, hvor du kan arbejde uden at skulle betale, vil jeg gerne høre om det.
          Men tag et kig på flg. sites:

Projects Abroad
          Alott
          Kilroy
          EXIS

Glæder mig til at høre hvad du finder ud af 🙂
          Dbh Charlotte

Althea
          Althea

Tak for anbefalinger 🙂

Nu har jeg vel brugt tæt på en måned, på at finde steder, som ikke koster at komme til, men jeg må sande at det bliver tæt på umuligt 🙁

Det skal dog ikke afholde mig – så nu skal der spares op, og om det bliver elefanthjemmet i Afrika eller Gorillaer i Indonesien, har jeg endnu ikke besluttet mig for B)

Frida

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.