Fora Afrika rejseforum Hjælp til planlægning af 3 ugers safari/badeferie

Dette emne indeholder 5 svar, har 426 stemmer og blev senest opdateret af Buksted Buksted 18. maj 2016 at 11:45.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    Buksted
    Buksted

Jeg kunne rigtig godt tænke mig, at prøve selv at arrangere en 3 ugers rejse til Afrika. I den forbindelse kunne jeg godt tænke mig anbefalinger og gode råd til, hvor man skal tage hen, for at få de bedste safari oplevelser.

Det skal være en safari med det hele – også nattesafari. Vi vil meget gerne bo i teltcamps på savannen, men lodges er også fint. Alle safariaktiviteterne skal sluttes af med min. 1 uges badeferie på Zanzibar.

Hvad har I af anbefalinger til:
      Områder (Kenya, Tanzania etc.)?
      Hvilke bureauer (tænker det skal være lokale – medmindre I har andre gode erfaringer) – til safarieturene?
      Camps, lodges mm?
      – og i det hele taget, hvad ville I anbefale til sådan en tur?

Jeg vil ikke betale enden af en jetjager for sådan en tur, men ud over at selvarrangeret rejser ofte er de bedste, så må det også være langt billigere, selv at arrangere rejsen?

Alle gode tips, erfaringer etc. er velkomne :cheer: Og har nogen selv arrangeret hele sådan en rejse vil jeg rigtig gerne høre om det i detaljer.

På forhånd 1000 tak :cheer:

/Buksted

Anonym

Hej Buksted
        Jeg har haft rejst sammen med min familie, og det var virkelig en succesoplevelse! Vi var dog ikke på nattesafari.

Vi var på safari i Tanzania – det var så fedt!!!

Buksted
        Buksted

Hmm Tak Christian, Nej det bureau har jeg ikke lige tjekket, men har da være inde på en del andre… Det jeg efterspørger er mere inspiration og erfaringer fra andre, som har personlige erfaringer og som kan anbefale fx. hvilket bureau de har været glade for og/eller hvordan man evt. selv kan planlægge sådan en rejse….

Men hvad ville en uges safari og en uges badeferie koste? Går ud fra at det er en hel pakke i sælger? Eller kan man nøjes med bare at købe nogle specifikke “ture”?

Buksted

AfricaTours
          Christian-2

Hej @Buksted

Det lyder rigtig spændende med at i gerne vil opleve Afrika, og det er en rigtig god kombination med at supplere safarirejsen med badeferie på Zanzibar.

Mvh. Christian

Buksted
            Buksted

Vi forestiller os at rejse til februar næste år, men vi er en familie på 5…. Hvor skal I hen?

Afrika10
              said aztout

Hej, hvornår vil du afsted? Vi er tet par der selv vil afsted måske vi kunne planlægge noget sammen?

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.