Fora Afrika rejseforum Mauritius: Anbefalinger til aktiviteter

Dette emne indeholder 9 svar, har 2,676 stemmer og blev senest opdateret af  Anonym 30. juli 2014 at 12:17.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 10 i alt)
  • Forfatter

Anonym

Hej,

Vi er en familie på 4 som vil en tur til Mauritius. Er der nogen som kan sige noget om, hvad der er af aktiviteter man kan give sig i kast med? Vi har børn med i alderen 14 og 16, som meget gerne vil “opleve” noget og ikke kun ligge på stranden 🙂

Glæder mig til at høre hvad I andre har oplevet 🙂

Hilsen Lena

Anne Marie
      Anne Marie Boye

Hej Lena

Det vil jeg da gerne sige en lille smule om. Vi (min kæreste og jeg) var på Mauritius sidste år, men havde altså ikke nogle børn med.

Et SUPER MUST!!!! er at tage til Tamarin og svømme med vilde delfiner. Det var en kæmpe stor oplevelse! Egentlig kunne man, hvis man var en habil svømmer, have svømmet ud til dem direkte fra stranden. Men jeg synes, at det var rigtig godt, at vi lejede en båd, som sejlede os lige ud af havnen og så var der delfiner rundt om både de næste to timers tid. Det var også rart at kunne komme lidt op på båden ind imellem, mens hvis man er svømmet derud selv, så har man jo ikke nogen “base”.

Prøv at se videoen på vores rejseblog her: http://twodanesontour.com/?p=60
        Så vil man bare ud og svømme med de delfiner :cheer: De er simpelthen så fine!

Nå, derud over er der jo masser af snorkling rundt om hele øen. Man kan også tage på nogle bådture på det østlige Mauritius ud til nogle mindre øer, men det var vi ikke på.

Der er flere andre muligheder med et kæmpe hindutempel, lidt større byer med markeder og shoppingmuligheder og et naturområde, hvor jorden er farvet flere forskellige farver og hvor der er et vandfald og hvor de har nogle kæmpe store landskildpadder, men jeg ved jo ikke lige, hvor interesserede dine børn er i den slags ting.

Ellers er det jo muligt at tage dykkercertifikat, hvis de ikke har det i forvejen, og så synes jeg det fede på Mauritius er, at man kan gå ud og finde sin helt egen favoritstrand – for der er bare så mange flotte at vælge imellem B)

Men delfintur – helt sikkert!

Rigtig god tur
        Anne Marie

Anonym

Hej Anne Marie,

Fedt – det skal vi helt sikkert gøre!! Drengene blir da helt vilde 🙂 Tak for filmen, havde i specielt udstyr med til at filme under vand, eller er det til at komme i nærheden af for menneskepenge?

Uhhh nu kan det da kun gå for langsom med at komme af sted 🙂 Og jo vi er alle meget interesseret i at se opleve alt hvad der er.

Hvem rejste I med? Og tror du det er bedst at bestille en “færdig” pakke eller selv booke fly og hotel?

Kan slet ikke vente 🙂 Mange tak for input og for at svare så hurtigt igen 🙂

Mange hilsner
          Lena

Anne Marie
          Anne Marie Boye

Hej Lena

Vi har et lille digitalkamera med en vandtæt boks til. Vi har købt det i Ungarn for omkring 1200 kr. Det tror jeg ikke, at man kan få det for herhjemme desværre. Og egentlig er det ikke super godt, men brugbart… så når vi skal af sted på ferie til sommer, så har vi lånt et GoPro kamera af en kollega. Jeg har ikke så meget forstand på dem, men mit bud er, at de koster nogle tusind kroner.

Vi havde bestilt flybilletter på nettet med Emirates, da vores ferie på Mauritius egentlig bare var et stop på turen til og fra Madagascar. Jeg aner derfor ikke noget om pakkerejser mv., men hvis I kan finde et godt tilbud, så er det da bare om at slå til.
            På Mauritius er der jo hoteller i alle prisklasser – især de dyre… men det kan også lade sig gøre at finde noget lidt billigere. Vi boede i ferielejligheder, som vi også fandt på nettet.

Vi boede først i Blue Bay (syd for lufthavnen) og derefter oppe omkring Grand Baie (nordvest), som egentlig er ret turistet men også et sted, hvor der sker mest. Vi boede i noget der hed Troi aux Biches og så kørte vi ind til Grand Baie, når vi ville spise et godt måltid mad. Vi havde lejet en bil på nettet. Vær opmærksom på, at de kører i venstre side af vejen 🙂

Venligst
            Anne Marie

Per
            Per Vilsbøl

Var 15 dage på Mauritius i februar. Det er simpelthen bare en fantastisk ø. Boede lidt øst for Grand Baie på Merville Beach. Super hotel, hvor aktiviteter så som snorkelture, glasbundsbåde, kajakker og meget mere var med i prisen. Der er selvfølgelig turister og hoteller, men ikke overrendt som visse steder i Thailand. Der er da bare ikke noget, I ikke skal se. En rundtur på øen, en katamarantur langs Østkysten,besøg på Charamel fabrikken, den botaniske have underseawalk mellem karalrevene ud for Grand Baie (Seaman diving center),snorkling osv. Derudover er phoenix og blue marlin øl rigtig gode og i fin størrelse. Rommen billig og i mange varianter. Bedste supermarked i Grand Baie er Store 2000 lidt øst for byen.
              God tur!

Hilsen

Per

Anonym

Super super super :cheer: 1000 tak for jeres info :cheer:

Vi er helt oppe at køre – det lyder simpelthen bare så godt!

@Per bookede I selv hotellet hjemmefra eller købte I via bureau? Det lyder jo genialt at bo et sted hvor alle ture m.m. er inkl. Har du et link til hotellet?

Fedt med et rejseforum – det ER bare sjovere at planlægge ud fra andres oplevelser end det bureauerne gerne vil sælge 🙂

Vi klør på med planlægningen :silly:

Lena

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 10 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.