Fora Afrika rejseforum Zanzibar – kun eller i kombination?

Dette emne indeholder 3 svar, har 1,176 stemmer og blev senest opdateret af Simvikmat Per Bjerring 18. maj 2016 at 7:24.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    Simvikmat
    Per Bjerring

Hej,

Jeg har en drøm om at skulle til Zanzibar – er her nogen som har været der? Skal man rejste dertil og KUN blive der eller skal man gøre det i kombination med et andet sted i Afrika? Fx Tanzania (som jeg ofte høre nævnt i forbindelse med Zanzibar). Kan man komme på safari fra Zanzibar eller er det kun palmer?

Jeg er mest interesseret i kun Zanzibar, men bliver det for kedeligt KUN at opholde sig der, eller er der masser at tage sig til?
      – min kæreste mener det er lidt som Maldiverne, hvor man kun ligger på stranden 🙂

Glæder mig til at høre nogle erfaringer samt evt. forslag til hvad man kan kombinere det med 🙂

MariaBruhn
      Maria Bruhn Hansen

Kære Josephine.

Du har til dels ret. Safari som de fleste kender det er ikke muligt på Zanzibar. Dvs. ingen løver elefanter og lign. Man kan dog tage på en endagssafari i Jozani Forest, hvor man blandt andet kan opleve en helt særlig abetype der kun findes på Zanzibar. Og så kan man selvfølgelig komme til delfin-safari (man kan også svømme med delfinerne!).
        Modsat Maldiverne byder Zanzibar også på et hav af kulturelle indspark til jeres ferie. Eksempelvis en krydderitur, det historiske Stone Town eller en udflugt til Prison Island.
        Og så er der selvfølgelig alle vandaktiviteterne (som også findes på Maldiverne!), så som snorkling, dykning, vandscooter osv.

Jeg håber det hjalp dig lidt – og så håber jeg at i får en rigtig god rejse!

Anonym

Hej Josephine

Zanzibar er palmer og strand men bestemt ikke KUN det. Zanzibar byder på rigtig mange oplevelser lille fra action fx kitesurfing og til kultur/historie.

Hvis i gerne vil på safari kan i fint kombinere det med jeres ophold på Zanzibar fx er der kun ca 2,5 times kørsel fra Dar Es Salaam og til et super reservat der hedder Selous. Evt kan i lande i Dar med fly, blive hentet i lufthavnen og starte jeres safari derfra. Efter safarien kan i blive fragtet til Zanzibar og nyde en ferie i eget tempo

Sig til hvis du har flere spørgsmål, jeg kan sagtens hjælpe jer hvis i har behov for det

Se evt også her, et projekt jeg er en del af 🙂

http://Www.zanzibar-House.com

Anonym

Jeg synes helt bestemt, at det er værd at kombinere Zanzibar og Tanzania, som du selv nævner. Det er to helt fantastiske steder, hvor man danner sig en masse nye indtryk (såfremt det er første besøg i Afrika). Jeg benyttede selv denne kombination sidst jeg var afsted.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.