Booking
Jeg havde fået til opgave at arrangere og booke familiens årlige sommerferie til Kreta. Hele den pukkelryggede skulle med – både unge og gamle.
Ferien skulle som de andre år ligge i uge 27.
Da vi tidligere har besøgt Rethymnon en del gange, vidste vi præcist hvor hotellet skulle ligge, hvilke faciliteter og prisniveau det skulle være i.
Med disse kriterier, fandt vi, hvad vi kunne se og læse os til på Hotels.com, et lækkert hotel som levede op til alle vores forventninger. Vi bookede med det samme de 4 værelser vi skulle bruge.
Nu ved de fleste jo, at uge 27 er den travleste uge i hele sommerferien, så det var skønt at få booking på plads, da hotellerne hurtigt er fuldt bookede i den uge.
Alt var i bedste orden og vi havde af Hotels.com fået bekræftelser på, at alle værelser var bookede.
Min egen familie og jeg, var taget afsted 3 dage tidligere for at gøre et lille stop i Chania.
Ankomst til Delfini Hotel
Om formiddagen, på dagen hvor resten af familien skulle lande om aftenen, tog vi bussen til Rethymnon. Nu skulle vi flytte ind på vores hotel “Delfini” (affiliatelink) hvor vi skulle nyde de næste 7 dage.
Ved middagstid ankommer vi 6 personer til Hotel Delfinis reception – som vi dog havde noget svært ved at finde.
Vi overrækker reservationspapirerne til den noget blege receptionist – han har nemlig aldrig fået, hørt eller set noget til denne reservation før nu.
Arhhh kan det nu været rigtig, for på vores papirer står der jo højt og tydeligt, at vi har booket og delvist betalt for 4 værelser med havudsigt via Hotels.com
Nu starter der så en mere end 7 timers lang forhandling med Hotels.com, som slet ikke har et samarbejde med hotellet.
Receptionisten fortæller os, at hotellet for mere end et år siden skiftede ejere og helt tilbage fra dengang, hverken overtog den gamle samarbejdsaftale eller ønskede en ny.
De har adskillige gange kontaktet Expedia.com og Hotels.com (som er samme virksomhed) for at få fjernet hotellet fra deres søgemaskiner, men gæsterne bliver ved med at vælte ind og intet sker der fra Hotels.com side.
Ingen aftaler og navneskift
Hotellet havde endvidere skiftet navn og havde i det sidste års tid heddet “Thalassa Boutique Hotel” (affiliatelink) og ikke Delfini som Hotels.com kaldte hotellet vi bookede.
Et navneskift vi selv havde lagt mærke til og undrede os over, da vi blot et par dage før ankomst online bookede endnu et værelse til en ven – og undrede os over at Hotels.com ikke havde oplyst os om, at hotellet nu havde fået nyt navn.
Jeg kontakter Hotels.com og spørger hvad pokker der foregår, hvilket de selvfølgelig har meget svært ved at svare på.
Jeg bliver videresendt til deres engelske hovedkontor, som undskylder det hændte og forsikrer at de nok skal løse problemet.
Receptionisten får herefter telefonen og jeg hører ham forklare englænderen i den anden ende, at nu må dette cirkus stoppe.
Gennem det sidste år har de kontaktet Hotels.com et utal af gange og bedt dem om at pille hotellet af deres bookingsystem – men intet er der sket.
Alt er booket i uge 27
At finde et nyt hotel med vores kriterier og 4 ledige værelser i uge 27 kan jeg hilse og sige, IKKE er nemt.
De næste 6 timer sidder vi i venteposition.
Flere gange bliver vi ringet op og spurgt om ikke vi kan ændre lidt på vores kriterier. Det kan vi godt, men kun til noget bedre – ikke værre, hvilket ikke lige var hvad Hotels.com havde i tankerne.
Vi bliver først tilbudt 2 hoteller som begge er af langt ringere standard end det vi oprindeligt havde booket og ingen af de 2 hoteller ligger ved stranden.
Hotels.com understreger adskillige gange hvor svært det er at finde noget i uge 27 som passer til vores kriterier.
Det er vi helt klar over, men jeg holder fast i, at det er deres problem og ikke vores.
Der er ingen tvivl om, at Hotels.com håber på at overtale os til at godkende et hotel med en lagt ringere standard end det vi allerede har købt og betalt for. Jeg står dog fast og lader mig ikke overtale for at spare dem penge.
Endelig kan vi gå på “kompromis”
Ca. 7 timer og en hel del forhandlinger senere, godkender vi hotellet, Rethymnon Palace (affiliatelink) hvor vi alle kan bo, og med halvpension oveni hatten i stedet for kun morgenmad.
Rethymnon Palace (affiliatelink) var en del dyrere end det vi selv havde booket, men Hotels.com betalte differencen. Jeg vil da ikke lægge skjul på, at vi helt sikkert havde gjort en god handel, men det holdt bestemt også hårdt at få det trumfet igennem.
Jeg overvejede længe om jeg skulle skrive denne artikel – for alle kan jo begå fejl og generelt er jeg meget glad for at bruge Hotels.com (og bruger dem fortsat ofte). Når jeg vælger at skrive artiklen, skyldes det, at dette ikke bare var en enkeltstående fejl.
Alt imens vi brugte det meste af en dag på at få bragt “fejlen” i orden, så valgte Hotels.com fortsat at sælge værelser på “Hotel Delfini”. Lang tid efter vi var kom hjem, kunne man ligeledes stadig booke værelser på hotellet.
Det er mig en gåde, at Hotels.com ikke omgående pillede hotellet af deres søgemaskine og på den måde undgik at skuffe forventningsfulde feriegæster og chikanere det utroligt hjælpsomme personale på hotel Delfini/Thalassa Boutique Hotel (affiliatelink), som gjorde alt hvad der stod i deres magt, for at hjælpe de stakkels gæster som pludselig intet sted havde at bo.
Derfor – vil du sikre dig at din booking/reservation rent faktisk er gyldig og også gået igennem til hotellet, så bør du måske for fremtiden dobbelt tjekke din hotelbooking direkte med hotellet.
Når du ser (affiliatelink) i artiklen, betyder det at hvis du booker flybilletter, hoteller, seværdigheder mv. via vores links, så tjener vi en lille smule i kommission UDEN det kommer til at koste dig ekstra - Tak for din støtte
0 kommentarer