Anmeldelse af Bali Sandy Resort, Kuta

Super beliggenhed i Kuta på Bali - men beskidt og i dårlig stand

anmeldelse-af-bali-sandy-resort-swimup-pool

Anmeldelse af Bali Sandy Resort, Kuta

Aftenen inden vi skulle til Kuta, bookede vi 2 værelser på ”Bali Sandy Resort”.

At vi valgte netop dette hotel, skyldtes den gode beliggenhed, som var i gåafstand til både by og strand, men nok mest af alt pga. den fancy swim-up pool, som på billederne på nettet så vildt godt ud.

Vi bookede 3 nætter til 300.000 rupiah (IDR) = ca. kr. 150 pr. nat inkl. morgenmad pr. værelse.

anmeldelse-af-bali-sandy-resort-vaerelset

Som med flere andre hoteller, havde vi også med denne booking, skrevet at vi gerne ville afhentes fra havnen, hvor vi kom fra Nusa Lembongan.

Tidligere var blevet hentet af andre hoteller, men fra Bali Sandy Resort hørte vi intet og de holdt da heller ikke og ventede på os.

Til gengæld holdt der et hav af andre biler og taxa’er klar til at køre os lige hvorhen vi ville.

Vi aftalte en pris på 150.000 IDR (kr.75) for at køre os fra Panang til hotellet – en køretur på alt frs 15-45 min. afhængig af trafikken.

Vi ankom til Bali Sandy Resort, dog ikke helt uden besvær, da taxachaufføren åbenbart ikke var klar over hvor hotellet lå, og satte os af langt pokker i vold og vi derfor måtte gå med alt vores bagage i bagende hede, de sidste 15 min. til hotellet.

Hurtig check-in og afsted til vores værelser. Ved et hurtigt øjekast, så dette hotel super godt ud til prisen – især poolen.

Værelserne var ok – store, med a/c, varmt vand og fladskærm.

Et af værelserne lugtede dog fælt af fugt og skimmelsvamp, og bortset fra at det var tydeligt at vedligeholdelse af hotellet, ikke var noget man går meget op i, så var vi ok tilfredse.

anmeldelse-af-bali-sandy-resort-swimup-pool

Dagen vi ankom til Bali Sandy Resort blev primært brugt ved og i poolen.

Hvad der ellers havde virket lovende lige da vi kom, begyndte så småt at krakelere.

Poolen var møgbeskidt og de få møbler der var til rådighed rundt om poolen, var alle i stykker på den ene eller anden måde.

Omkring middagstid, var stolene omkring swim-up baren allerede udsolgte og det forblev de til langt efter vi gik i seng.

Ikke én gang, så vi nogen fra swimup-baren, stå op af poolen for at gå på toilettet. Mon ikke de mørkegrønne rande hele vejen rundt i kanten af poolen, var efterladenskaber fra dem som ikke behøvede at rejse sig for at gå på toilettet.

Efter 2 dage på hotellet rendte vi desværre ind i øre problemer (som nogle af os led under på resten af turen) og jeg har en kraftig mistanke om, at poolen på dette hotel, var årsagen til bakterierne.

Vi opdagede også, at på værelset vi boede på – som var pænt, stort og med en dejlig terrasse med udsigt til poolen – havde en utæt aircondition.

Det var ikke noget man sådan lige fik øje på, da den stod og dryppede ned på det i forvejen spejlglatte hvide klinkegulv.

Til gengæld var det noget der kunne mærkes og høres, da min søn kom gående på vej til toilettet og pludselig gled i vandet på gulvet. Det kostede en dag på hospitalet med brækket tå.

Hotellet var dog så venlige at køre os til hospitalet – dog først en del overtalelse.

Det mest positive vi kan sige om Bali Sandy Resort må være, at prisen og beliggenheden er god.

Bali Sandy Resort ligger på en lille stikvej væk fra det travle shoppingområde i rolige omgivelser og kun 2 min. gang fra byen.

Jeg tror ikke vi kommer tilbage til dette Bali Sandy Resort igen!

Kontakt Bali Sandy resort
Adresse: Bali Sandy Resort – Jalan Pantai Kuta, Poppies Lane II, Kuta, Bali 80361