Efter Phuket sejlede vi videre til Koh Lanta – 2. stop i Thailand på vores rejse gennem Sydøstasien…

Koh Lanta

Vi skulle sejle fra Phuket til Koh Lanta.

Vi blev hentet kl. 7.30 og havde et enkelt stop på Phi Phi Island, hvorefter vi sejlede direkte til Koh Lanta.

Sejlturen tager ca. 3 timer og koster ml. 650-900 bath inkl. pick-up (ca. 120-170 kr.).Vi havde i forvejen booket en bungalow på resortet “Kaw Kwang Beach Resort” til 100 kr. for en overnatning inkl. pick-up.

Koh-Lanta

På havnen blev vi hentet af hotellet i den sædvanlige åbne taxabil og ankom til hotellet som lå helt fantastisk – direkte på stranden!

Området og poolen var stort og restauranten hyggelig. Vi fandt dog hurtigt ud af, at stedet var svenskernes, danskernes og tyskernes favorit hotel.

Koh-Lanta-Kaw-Kwang-Beach-Resort

Til trods for at vi ikke var vilde med at sidde blandt alle disse svenskere og danskere (det er jo ikke det man rejser til Asien for) blev vi her nogle dage, for at kunne slappe lidt af og sole lidt.

Vi lejede en scooter og kørte hele øen rundt. Da vi kom lidt op i bjergene satte vi os på en fantastisk restaurant, som lå med udsigt over havet.

Det var vanvittigt flot, og man kunne ligge i en sækkestol med benene udover kanten og bare nyde varmen, stilheden og udsigten – det var helt fantastisk!

Koh-Lanta-Natur

Senere spiste vi frokost på en lokal og mindst lige så fantastisk beliggende restaurant. Her fik vi den bedste ret, vi endnu har fået på hele vores tur Mums…

Lokal thaimad er helt utroligt lækkert og langt billigere end vestlig mad!

Koh-Lanta-restaurant-i-bjergene

Der er ca. 80 km. rundt om hele øen, så vi kørte selvfølgelig hele vejen rundt.

Koh Lanta er dejligt, men meget turistet og ikke noget specielt – som vi egentlig lidt havde forventet.

Fra vores backpackerrejse gennem Sydøstasien kan du også læse:

Phuket – 1. stop gennem fantastiske Thailand på budget
Koh Samui – 3. stop gennem fantastiske Thailand på budget
Koh Phangan – 4. stop gennem fantastiske Thailand på Budget

Andre lande vi har besøgt på vores backpackerrejse gennem Sydøstasien er Vietnam, Cambodia

Læs andre gode Rejsebeskrivelser & Anmeldelser fra Thailand.